{1 - 24} GreyGrey
{25 - 49} GreenGreen
{50 - 499} BlueBlue
{500 - 4999} OrangeOrange
{5000 - 24999} RedRed
{25000+} BlackBlack

Please confirm that you would like to report this for an admin to review.


אופן דיווח על הכנסות

כיצד עלי לדווח על הכנסה חד פעמית כגון תיווך וכד' נניח ותיווכתי דירה לאדם וקיבלתי בהעברה בנקאית שכר טירחה. הוא לא דרש קבלה וכד' (אין לי רשיון תיווך וגם אין לי עוסק מורשה/פטור)

או שהשקעתי בשיפוץ נכס וקיבלתי נתח ברווחים. וכן על זה הדרך. אשמח לתשובה. ותודה על התשובות המושלמות של אלי קלופמן.



Confirm that you would like to Remove Email Alerts for your question. You cant undo this and you will not be able to re-subscribe.


2 תשובות

תשובתו של אלי קלופמן
יש להפריד בין דיווח למע"מ לבין דיווח למס הכנסה.
דיווח למע"מ ניתן לעשות דיווח חד פעמי באמצעות עסקת אקראי. זה אומר לשלם מראש 17% מההכנסה ולשם כך יש ללכת למשרד מע"מ באזור המגורים ולקבל טופס ולשלמו.
דיווח למס הכנסה נעשה בדוח מס שנתי שבד"כ שכירים לא מגישים אבל שכירים שהיה להם הכנסה קבועה או חד פעמית מכל סוג שהוא (למעט הכנסות משכירות למגורים בגובה מסוים וכדו') צריכים להגיש דוח מס בשנה שאחרי ולצרף תיעוד של ההכנסה שקיבלו.
בחלק השני של השאלה "נתח ברווחים" זו שאלה לא פשוטה כי בעצם אתה רוצה לשלם מס (או לא רוצה לשלם…) רק על הרווח דהיינו שמס הכנסה יכירו לך גם בהכנסות וגם בהוצאות. זה כמעט ולא ניתן ללא תיק מס הכנסה אלא אם כן זה באמת מקרה חד פעמי ואז אפשר יהיה לצרף למס הכנסה לדוח מס (שכאמור חייבים להגישו) תיעוד של ההכנסות וההוצאות ואולי מס הכנסה לא ידרשו פתיחת תיק. יש לציין שאם עוסקים בתחום המקרקעין ייתכן ומדובר בעסקאות מקרקעין שיש לדווח עליהן למשרדי מיסוי מקרקעין בזמן העסקה ורק אחרי זה לדווח בדוח מס שנתי שיכול להיות שנה אחר כך.

Confirm that you would like to select this answer as the "Best Answer" to your question. This will bring this answer to to top and be highlighted as "Best Answer". You can always change this if a better answer is given.


שים לב שלתווך בלי רישיון תיווך זה לא חוקי, זה לא נשמע כ"כ מוצלח לדווח על דבר כזה.

Confirm that you would like to select this answer as the "Best Answer" to your question. This will bring this answer to to top and be highlighted as "Best Answer". You can always change this if a better answer is given.


אתה צריך להיות מחובר כדי לענות על השאלה הזו

כבר רשום, התחברות
לא חבר עדיין? הרשמה
דילוג לתוכן